Studentski centar Pula
Ulica Sv. Mihovila 3
52 100 Pula
scpu@scpu.hr
Studenti treće godine smjera Management i poduzetništvo te smjera Turizam, u sklopu kolegija Management održiva razvoja i kolegija Gospodarstvo Hrvatske, posjetili su krajem godine Ljubljanu - Zelenu prijestolnicu Europe za 2016. godinu.
U sklopu posjeta gradske vijećnice, studenti su prisustvovali predavanju koordinatora projekta Mitje Predovnika i Simone Berden koji su predstavili uvjete, kriterije i iskustva koja se vezuju uz nagradu Zelena prijestolnica Europe. Istakli su kako Ljubljana implementira održive i zelene prakse koje će nastaviti i nakon što titulu preda sljedećoj destinaciji (Essen, Njemačka). Visoki ekološki standardi, trajno okolišno poboljšanje i održivi razvoj te Ljubljana kao generator razvoja, potvrđuju vrijednost Ljubljane kao kandidata i dobitnice ove nagrade. Nagrada donosi novu razinu kvalitete života uz informiranu i educiranu participaciju građana u sukreaciji boljeg života u gradu. Indikativno je kako građani prvotno nisu bili spremni na promjene, no s vremenom, prepoznali su vrijednost koju one za njih predstavljaju u ekološkom, društvenom i gospodarskom kontekstu. „Dodana vrijednost“ kojom se Ljubljana diferencira od konkurencije i zahvaljujući kojoj je prepoznata, jest i zatvaranje centra grada za automobile i pretvaranje istog u pješačku, odnosno ekološku zonu. S time u skladu, velik je naglasak na elektromobilnosti (primjerice vozila Kavalir na usluzi građanima i turistima) i poticanju biciklizma.
Studenti su potom posjetili IBM Slovenija, kao primjer društveno odgovorne kompanije. Posjet je organiziran na inicijativu CSR Adria, s čijim poslovanjem su se studenti imali priliku upoznati. Uslijedilo je predstavljanje IBM inovacijskog centra te aktivnosti IBM-a u području društveno odgovornog poslovanja. Inovacijski centar pruža široku paletu proizvoda i usluga, što obuhvaća prodaju, IT infrastrukturu, sigurnost, podatke i analitiku, razvijanje sustava Interneta stvari (Internet of Things) i slično. Kako je istaknuto, preduvjet implementacije koncepcije društveno odgovornog poslovanja je edukacija zaposlenika te certificiranje poslovanja prema ISO 26000. Promocija partnerskih rješenja, njegovanje kvalitetnih poslovnih odnosa s internim i eksternim dionicima, tehnologija integrirana u proizvode i prodaju, samo su neki od elemenata djelovanja IBM-a. Kompanija je usmjerena na stalno poboljšanje sustava s ciljem jačanja konkurentnosti, doprinos izgradnji odgovornog društva i očuvanju okoliša.